Als onderdeel van IVECO's klantgerichte continue verbeteringsproces, is de IVECO Driver Pal spraak gestuurde chauffeurspartner verrijkt met nieuwe functies die het leven van de chauffeur nog gemakkelijker, productiever en veiliger maken.
De nieuwe Vehicle Locator-functie bespaart tijd door te zoeken waar het voertuig geparkeerd staat en door tankstations te zoeken op merk.
Het verbeterde "Open MYIVECO" stemverzoek zal nu werken als een stemhandleiding om de bestuurder te helpen snel te navigeren door de meest gebruikte commando's en open te blijven staan voor een natuurlijke en snelle interactie.
Tot de nieuwe functies die de inzetbaarheid van het voertuig helpen maximaliseren, behoren de mogelijkheid om IVECO's Assistance Non Stop-service aan te vragen via spraakopdrachten en de integratie van pushmeldingen om realtime onderhoudsinformatie te krijgen.
Extra bedieningselementen in de cabine kunnen via spraakopdrachten worden geactiveerd, wat het comfort en de veiligheid van de bestuurder verhoogt.
Hannover, 19 September 2022
IVECO heeft de functionaliteiten van zijn spraak gestuurde chauffeurshulp, IVECO Driver Pal, uitgebreid met nieuwe functies die het chauffeurs van hun IVECO Daily en IVECO S-Way voertuigen nog gemakkelijker maken om hun productiviteit en comfort te verhogen en de inzetbaarheid van hun voertuig te maximaliseren.
"IVECO Driver Pal is het perfecte voorbeeld van klantgerichte innovatie", zegt Fabrizio Conicella, Digital & Advanced Technologies bij IVECO "Het is speciaal ontwikkeld om de ervaring van de bestuurder te verbeteren en zijn leven aan boord zo gemakkelijk mogelijk te maken, en is voortdurend in ontwikkeling - altijd op zoek naar nieuwe manieren om onze klanten te helpen in hun dagelijkse werkzaamheden en in hun bedrijf. Geen detail is voor ons te klein; we kijken naar elke manier, groot of klein, waarop we hun omgeving aan boord kunnen verbeteren en hun interactie met hun voertuig kunnen versoepelen. Dat hebben we gedaan met deze laatste updates, en dat zullen we blijven doen met toekomstige releases."
De nieuwe functies bevatten nuttige tijdsbesparingen die zullen leiden tot een hogere productiviteit. Met de Vehicle Locator functie kan de chauffeur de Driver Pal MYIVECO vaardigheid gebruiken om met zijn stem te vragen "Waar is mijn voertuig?" om het adres te krijgen waar het voertuig geparkeerd staat, zodat er geen tijd verloren gaat met zoeken. Het kan ook worden gebruikt zittend in de cabine als de bestuurder de naam moet weten van de straat waar hij zich bevindt, en er geen straatnaambordjes zichtbaar zijn. Chauffeurs waarvan de werkgever een leveringsovereenkomst heeft met een specifiek tankstation, kunnen zonder problemen het dichtstbijzijnde tankstation vinden door de MYIVECO-functie te gebruiken om op te zoeken op het betreffende tankstation.
De verbetering van het spraakcommando "Open MYIVECO" zorgt voor een aanzienlijke verbetering van de gebruikerservaring, waardoor de belangrijkste functies sneller toegankelijk zijn. Het fungeert als een gesproken handleiding om bestuurders te helpen herinneren hoe ze IVECO Driver Pal om informatie over de truck moeten vragen, en biedt een snelle uitleg van de meest voorkomende en nuttige commando's. Eenmaal geactiveerd, blijft de functie "Open MYIVECO" geopend, klaar om te reageren op verdere directe verzoeken, zoals "Wat is de status van het voertuig?" of "Hoe is mijn rijstijl?", wat zorgt voor een meer natuurlijke en soepele interactie. De functie kan eenvoudig worden afgesloten met het simpele stemcommando "Stop".
Een andere reeks nieuwe functies zal bestuurders helpen de uptime van hun voertuig te maximaliseren. In geval van een technisch probleem of pech kunnen ze contact opnemen met IVECO's Assistance Non-Stop service via spraakopdrachten in plaats van via hun mobiele app of het infotainmentsysteem. Nieuwe meldingen maken het heel eenvoudig om onderhoud te organiseren en problemen te voorkomen: IVECO Driver Pal zal de bestuurder eraan herinneren wanneer het volgende onderhoud moet plaatsvinden en hem waarschuwen wanneer Over The Air updates beschikbaar zijn, zodat hij deze kan inplannen wanneer het hem uitkomt. De extra meldingen over klimaatinstellingen en -planning, Control Room en Over The Air waarschuwingen worden ook naar het mobiele apparaat van de bestuurder gestuurd op de IVECO Easy Way en IVECO Easy Daily apps - een handige functie wanneer de bestuurder functies zoals klimaatplanning op afstand gebruikt.
Comfort en veiligheid op de IVECO S-WAY worden verbeterd met de nieuwe IVECO Driver Pal-functie waarmee de bestuurder extra bedieningselementen in de cabine kan activeren om bijvoorbeeld de ramen te openen en te sluiten bij het naderen van een tolhuisje, het zonnedak te bedienen of het infotainment aan en uit te zetten wanneer hij in de cabine aan het rusten is.
IVECO heeft ook de informatie die aan bestuurders wordt verstrekt via de MYCOMMUNITY-functie uitgebreid, met details over hoeveel gebruikers hebben geluisterd naar de berichten die ze op de functie hebben geplaatst.
Over Iveco
Iveco ontwerpt, maakt en verkoopt een uitgebreid gamma lichte, middelzware en zware bedrijfswagens, off-road trucks, stads- en streekbussen en touringcars, evenals speciale voertuigen voor bijvoorbeeld brandbestrijding Iveco telt meer dan 25.000 werknemers en heeft 24 productiefaciliteiten in 11 verschillende landen, waar gebruik wordt gemaakt van geavanceerde technologieën die in 6 onderzoekscentra zijn ontwikkeld. Behalve in Europa is de onderneming ook actief in China, Rusland, Australië en Latijns-Amerika. Dankzij meer dan 5.000 servicepunten in ruim 160 landen kunt u overal ter wereld waar een Iveco voertuig aan het werk is, rekenen op een adequate technische ondersteuning.