Steun van de IVECO-groep aan de mensen die getroffen zijn door het conflict tussen Rusland en Oekraïne

Turijn, 7 maart 2022

De IVECO Groep volgt de verschrikkelijke situatie die is ontstaan door de invasie van Oekraïne vanaf het beginstadium en het gewapende conflict dat zich heeft ontwikkeld en nog steeds voortduurt op het grondgebied van Oekraïne. Wij veroordelen de gewapende invasie van een onafhankelijke en vrije staat ten stelligste en houden ons uiteraard aan de huidige sancties die de Europese Unie aan Rusland oplegt.

Zoals altijd zijn voor de IVECO Groep de veiligheid en het welzijn van onze mensen de topprioriteiten. Vanaf de allereerste tekenen van escalatie stonden onze eerste gedachten en acties in het teken van onze wil om onze mensen en hun gezinnen te steunen, en om te begrijpen hoe we onze dealers, leveranciers en andere belanghebbenden in de conflictgebieden de helpende hand kunnen bieden.

Met dit doel voor ogen verlenen wij logistieke hulp en huisvestingssteun aan onze Oekraïense collega's en hun gezinnen die ervoor kiezen om naar veiligere gebieden van het land te verhuizen, en bieden wij communicatiesteun en financiële hulp. Wij helpen ook onze collega's en hun gezinsleden die het land verlaten. Aan alle medewerkers die door dit conflict worden getroffen, wordt identieke zorg geboden, die zich uitstrekt tot juridische en psychologische ondersteuning en speciale financiële initiatieven voor mensen in nood: de IVECO Groep heeft een gemeenschap die bestaat uit meer dan 160 nationaliteiten en wij staan achter al onze mensen.

Bovendien ondernemen wij acties om de bevolkingsgroepen die onder de oorlog te lijden, te steunen via diverse initiatieven die voedsel en andere goederen voor basisbehoeften rechtstreeks aan de lokale bevolking zullen verstrekken; die het mogelijk zullen maken dat kinderen die in Oekraïne oncologische zorg ondergaan in een Italiaans ziekenhuis worden behandeld; en die in het bijzonder en actief de rechten van vrouwen en kinderen zullen ondersteunen, onder meer via educatieve activiteiten voor de vluchtelingen. Wij onderzoeken ook de haalbaarheid van een donatie in natura van onze producten ter ondersteuning van humanitaire operaties en het vervoer van burgers en essentiële goederen.

Over Iveco
Iveco ontwerpt, maakt en verkoopt een uitgebreid gamma lichte, middelzware en zware bedrijfswagens, off-road trucks, stads- en streekbussen en touringcars, evenals speciale voertuigen voor bijvoorbeeld brandbestrijding Iveco telt meer dan 25.000 werknemers en heeft 24 productiefaciliteiten in 11 verschillende landen, waar gebruik wordt gemaakt van geavanceerde technologieën die in 6 onderzoekscentra zijn ontwikkeld. Behalve in Europa is de onderneming ook actief in China, Rusland, Australië en Latijns-Amerika. Dankzij meer dan 5.000 servicepunten in ruim 160 landen kunt u overal ter wereld waar een Iveco voertuig aan het werk is, rekenen op een adequate technische ondersteuning.