Twee compleet uitgeruste IVECO S-WAY’s voor Toll Transport

Giessen, 11 september 2020

Toll Transport begon in 2017 klein met één truck en is in krap drie jaar tijd uitgegroeid tot een transportbedrijf met dertien trekkende eenheden. Door een knap staaltje ondernemingsvermogen en lef zet het transportbedrijf uit Sint-Hubert nieuwe stappen vooruit met de komst van twee IVECO S-WAY’s.

Vader Jan is samen met zijn zonen- en mede-eigenaren Sjors en Joris enorm trots op de ontwikkeling die zij met Toll Transport hebben gemaakt. Het bedrijf zet zich als charter in voor diverse klanten in Nederland. Van koeriersdiensten, levensmiddelentransport en groupage tot het transport van bouwmaterialen of medicijnen, alles is mogelijk bij Toll Transport. De IVECO S-WAY’s worden dus voor diverse doeleinden ingezet.

Joris Toll: “Als iets goed is, dan kijken we ook niet meer verder. We willen het product graag live zien en die kans kregen we via Bert Mingels, Sales Area Manager bij IVECO NLS, met wie we zeer goed contact hebben. Na een korte rit met de IVECO S-WAY waren we (Sjors en ik) overtuigd dat we minimaal één IVECO S-WAY wilden toevoegen aan ons wagenpark.” Slagvaardig besloten Sjors en Joris vliegensvlug om niet één, maar twee trucks aan te schaffen. Deze zijn in goed overleg volledig uitgerust met diverse comfortopties. De goede service van IVECO Schouten, IVECO Capital en IVECO NLS, een aantrekkelijk reparatie- en onderhoudscontract en het prachtige uiterlijk van de IVECO S- WAY gaven de doorslag voor Toll Transport.

Oog voor details
De nieuwe IVECO S-WAY’s zijn gehuld in de huisstijl van Toll Transport, waarbij oog is geweest voor
details. Zo is metallic verwerkt in de kleuren en pronkt het Magirus logo op de zijkanten van één van de trucks. Hiermee accentueert Toll Transport haar relatie met Magirus-Deutz. Zo heeft vader Jan twaalf S3500 bussen gehad, waar hij dol op was. Bert Mingels heeft namens IVECO nóg een extra detail kunnen toevoegen aan de IVECO S-WAY van Jan. Door onder andere zijn inzet pronkt er ook een Magirus logo op de achterzijde van de cabine, zodat ook daar de connectie met Magirus te zien is. Sjors voegt hieraan toe: “De bestickering is verzorgd door Goedsign. We zijn zeer te spreken over de kwaliteit die zij hebben geleverd. De IVECO S-WAY’s zien er fantastisch uit!” Door de komst van deze indrukwekkende verschijningen zet Toll Transport haar ambitie kracht bij om uiteindelijk door te groeien naar een wagenpark met 20 trucks.

Zuinig en met comfort de weg op
De IVECO S-WAY’s beschikken over 460 pk, een geautomatiseerde Hi-Tronix 12-traps versnellingsbak, Alcoa velgen, lederen stuurwiel en een geïntegreerde standairco en standkachel. Daarnaast zijn de nieuwe aanwinsten van Toll Transport uitgerust met een XP Fuel Pack, intarder, Hi-Cruise Predictive Shifting, GPS Predictive Drive, Smart Dynamo en het Eco-Roll systeem, zodat de chauffeurs met de IVECO S-WAY zuinig de weg op gaan. De eerste ervaringen met de trucks zijn zeer positief, zo vertelt vader Jan. “Ik sta écht versteld van de trekkracht! Je voelt bijna niet dat je 25 ton in de trailer hebt zitten, zodra je het gaspedaal intrapt. Daarnaast ben ik ook zeer te spreken over de aandrijflijn, versnellingsbak en motor van onze IVECO’s. Deze werken perfect samen met alle aanwezige rijassistentiesystemen, waardoor je zeer zuinig kunt rijden. Ik hoef bijvoorbeeld niet in te grijpen, zodra ik rijd op de ring rondom Parijs. De IVECO S-WAY trekt netjes vaart en houdt deze goed vast. Bovendien kun je ook altijd perfect afstand houden op je voorligger, zonder dat je snelheid onnodig verminderd.”