Raamovereenkomst Technische Unie goed voor 125 Mercedes-Benz Atego’s

Nieuwegein, mei 2020

  • Komende vijf jaar worden 125 nieuwe Atego’s aan wagenpark Technische Unie toegevoegd
  • Betrouwbaarheid en Total Cost of Ownership doorslaggevend

Technische Unie heeft onlangs een raamovereenkomst getekend waarmee de technische groothandel zich committeert aan de afname van 125 Atego’s in vijf jaar tijd.

Atego distributietruck
Samen met Mercedes-Benz Trucks en vaste mobiliteitspartner Wensink Automotive tekende Technische Unie de overeenstemming waarmee het wagenpark in de komende vijf jaar wordt vervangen en waar nodig wordt uitgebreid. Het gaat om de tien- en twaalftons Atego distributietrucks die al jaren het gezicht van de vloot zijn. Wagenparkbeheerder Willem Kooijman: “De betrouwbaarheid en de aantrekkelijke kilometerkostprijs zijn terugkerende punten waarop de Atego scoort. Met een brandstofverbruik van gemiddeld 1 op 5,2 doen deze Mercedessen het echt heel netjes in dit werk met veertig tot vijftig stops per dag.” Naar verwachting zal het overgrote deel van deze raamovereenkomst bestaan uit de tientons variant, de Atego 1018. Voor de fijnmazige distributie van installatiematerialen zijn de Atego’s voorzien van een vaste opbouw met laadbak, stellingen in het kopschot, beugels voor lange materialen en een klaptrap voor het in- en uitstappen. Naar verwachting rijden de Atego’s op jaarbasis gemiddeld 35.000 kilometer.

Veiligheid eerst
Voor het comfort van de chauffeur wordt iedere Atego standaard uitgerust met airconditioning, automaat en cruisecontrol. Maar voor de distributie-inzet hecht Technische Unie ook veel waarde aan veiligheid. De Atego’s worden daarom altijd voorzien van Lane Keeping Assist, Afstandsregeling, Active Brake Assist en een camerasysteem aan zowel voor- als achterzijde. “Wij hopen dat systemen als de Mirrorcam en Sideguard Assist ook beschikbaar komen voor de Atego”, stelt Kooijman. “Daar zijn wij zeker in geïnteresseerd.”