Unieke IVECO Eurocargo 4x4 voor BDS Harlingen

Giessen, mei 2020

Dé maritieme dienstverlener van Noord-Nederland heeft onlangs een unieke IVECO Eurocargo in ontvangst genomen. De multifunctionele 4x4 is uitgerust met de zwaarst mogelijke motor in de medium-range van IVECO, namelijk: 280 pk. Door het lage eigengewicht beschikt BDS Harlingen over een échte terreinwagen met veel terreinvaardigheid en een GVW van maximaal 15 ton. Hierdoor is het in staat om onverstoord alle bergingswerkzaamheden op het strand of in de duinen uit te voeren.
Van Den Helder en Delfzijl tot de Waddeneilanden, BDS Harlingen rukt bij calamiteiten op onverharde wegen/ondergrond nu voor het eerst uit met een IVECO Eurocargo. Het bedrijf uit Harlingen bestaat inmiddels 35 jaar en is vanaf het begin met IVECO gaan rijden. Na succesvolle ervaringen met de IVECO Daily wordt het wagenpark nu uitgebreid naar vijf stuks. Andre Borsch: “Met onze nieuwe terreinwagen hebben wij een prachtig nieuw visitekaartje voor ons bedrijf en daar zijn we enorm trots op! We willen bij een calamiteit op alle moeilijke plekken en gebieden kunnen komen. Dan heb je zo’n IVECO Eurocargo 4x4 zeker nodig!”

Duurzaam de weg op
BDS Harlingen heeft daarnaast nog een andere primeur. Het gaat namelijk als één van de eerste bedrijven in Nederland met een IVECO Eurocargo rijden met een zuinige Euro-6 Step D motor. Deze is voorzien met een 6-traps automatische versnellingsbak met een hoog/laag schakeling, waardoor het bergingsbedrijf altijd in de juiste versnelling kan rijden met een zo laag mogelijk toerental op off- road- en geasfalteerde wegen. Hierdoor kan BDS Harlingen duurzaam de weg op. Dit is voor hen belangrijk, omdat ze door hun operationele werkzaamheden oog hebben voor het milieu en met Rijkswaterstaat een belangrijke samenwerkingspartner hebben.

Goede relatie met Cornelis Bedrijfsauto’s
Jan Terpstra, Commercieel manager bij Cornelis Bedrijfsauto’s: “De afgelopen jaren zijn beide bedrijven stapsgewijs gegroeid. Na diverse Daily’s mochten we nu ook een bijzondere Eurocargo (4x4) afleveren en dit geeft een enorm trots gevoel. Daarnaast is het super mooi dat we onze samenwerking met succes hebben voortgezet.” Andre Borsch vult aan: “De prijs/kwaliteit verhouding bij IVECO is heel goed. Op 4x4 gebied heeft IVECO ook veel ervaring. Het is namelijk al jarenlang de officiële technische partner van Team de Rooy, die deelneemt aan de Dakar Rally en de Morocco Dessert Challenge. Door de rijke kennis op 4x4 gebied was de keuze voor IVECO voor mij gemakkelijk gemaakt. Daarnaast willen we gewoon bij één merk blijven. We zijn zeer te spreken over de goede producten van IVECO en de service die Cornelis Bedrijfsauto’s ons telkens weer biedt. We kunnen op elkaar bouwen.”

BDS Harlingen
Als één van de eerste bedrijven in de bergingssector is BDS Harlingen gecertificeerd als ISO 9001 bedrijf. Hierdoor straalt het als duurzaamheidskoploper uit dat het continu bezig om bedrijfsprocessen te optimaliseren. Daarnaast heeft het ook een certificatie, ISO 14001, op het gebied van het milieumanagementsysteem. Van olieverspilling, pech op zee en problemen met scheepsmotoren tot het opruimen van wrakken, BDS Harlingen lost elke calamiteit zorgvuldig en milieuvriendelijk op.

Voor meer informatie over IVECO: www.iveco.com/netherlands