Jubilerend Lucas Logistics kiest als 200e voertuig voor bijzondere DAF XF Super Space Cab 480

Eindhoven, april 2020

Raamsdonksveer/Barendrecht, april 2020 – Begin april was het precies twee decennia geleden dat Lucas Logistics haar transport- en logistiekactiviteiten begon. Om dit jubileum en de aanschaf van het 200ste voertuig binnen de vloot te markeren, besloten directieleden Mark en Marcel Lucas tot de aanschaf van een bijzonder uitgevoerde 4x2 DAF XF Super Space Cab 480 trekker. Vaste DAF-dealer BEST Trucks uit Barendrecht ontwikkelde en leverde dit jubileummodel. Uitgevoerd in de bekende rood-zilveren huiskleur, maar ook voorzien van een luxe lederen interieur, complete en uitgebreide spoilerset, extra verlichting, een bijpassende tranenplaat afdekking van het chassis, 1200 liter brandstoftanks en een bullbar. Een fraai ogende, maar ook nog steeds praktisch inzetbare 4x2 trekker met TraXon automaat en een MX Enginebreak.

“We staan momenteel stil bij twee jubilea en doen dat met deze bijzondere DAF XF Super Space Cab 480. Inderdaad rijker aangekleed dan we gewend zijn. Normaal kiezen wij voor de XF Space Cab en Super Space Cab, met motoren van 410-480 pk en een op de chauffeur gerichte uitrusting. Met deze 200ste van de vloot doen we zowel via het ex- als het interieur een keer wat extra’s, maar hij is nog steeds dagelijks prima inzetbaar voor onze werkzaamheden”, vertelt directeur Mark Lucas.

BEST Trucks uit Barendrecht verzorgde de samenstelling en levering van de nieuwe DAF trekker. “Wij doen al vele jaren zaken met BEST Trucks. Een no-nonsense dealerbedrijf, waar men de mouwen opstroopt, ons juist adviseert en het totale onderhoud van onze DAF’s voor zijn rekening neemt. Inmiddels komt ongeveer zeventig procent van onze vloot van DAF”, vervolgt Mark Lucas. “Het zijn betrouwbare voertuigen met een gunstige kilometer-kostprijs, veel binnenruimte en een hoog chauffeurscomfort. Verder stemmen wij de uitvoering van nieuwe trekkers af op het werk dat we er mee doen. Dat verschilt van levensmiddelen, tot fast moving consumer goods, staal en machinerie. Voorheen deden we ook nog het nodige op het gebied van autotransport, maar die activiteit hebben we inmiddels voor het grootste deel afgestoten. Passend bij onze general cargo-activiteiten beschikken wij tevens over een 6.000 vierkante meter groot dry storage warehouse.”

Lucas Logistics is onderdeel van de Lucas Group en werd op 1 april 2000 opgezet door de vader van de huidige beide directieleden. In Raamsdonksveer, direct gelegen aan de snelwegen A27 en A59, is men centraal gevestigd in het hart van de Benelux. Door de jaren heen en gevoed door de passie en het vakmanschap, ontwikkelden de activiteiten zich steeds verder. Inmiddels telt het familiebedrijf een vloot met veertig jonge motoreenheden en een grote diversiteit aan getrokken materieel, waarmee een breed transportaanbod voor de opdrachtgever gerealiseerd kan worden. logo DAF TrucksAls logistiek dienstverlener bedient Lucas Logistics tal van bedrijven, waaronder vele zeer trouwe relaties. Eind 2018 mocht Lucas Logistics de Lean & Green Award in ontvangst nemen vanwege de inzet om alle activiteiten nog weer duurzamer uit te voeren. Iets waarmee men iedere dag opnieuw van harte mee bezig is.