IVECO op Solutrans 2019: gevuld met nieuwe oplossingen

Giessen, november 2019

Met een vernieuwd aanbod en een groeiend aantal additionele diensten focust IVECO zich op het grotere geheel voor Solutrans 2019. Er is geen twijfel mogelijk dat bij de presentatie van de nieuwe Daily en IVECO WAY-ranges de drie pijlers van het IVECO, de focus op de chauffeur, de winstgevendheid voor de klant en duurzaamheid, centraal staan!

Lyon, 22 november 2019
 
Met een volledig vernieuwd aanbod kijkt IVECO naar de toekomst en anticipeert het op de komende regelgeving. Men biedt een complete line-up van zowel diesel- als gasvoertuigen - van lichte tot zware voertuigen - die al voldoen aan toekomstige normen en met additionele ondersteunende service faciliteiten, waaronder volledige connectiviteit met het service client center voor op maat gemaakte transportoplossingen.

Aanjager in de voorhoede van productontwikkeling
Dankzij een op de chauffeur gerichte aanpak zet de IVECO Daily nieuwe standaards voor zowel de rijervaring als het werken aan boord en gaat het verder naar autonoom rijden en de integratie van geavanceerde veiligheidsfuncties door de nieuwste generatie rijhulpsystemen.

Op de wegen en autosnelwegen staan ​​veiligheid en comfort van de chauffeur centraal in de prioriteiten van het merk. De IVECO Daily en profiteert nu van functies zoals het Advanced Emergency Braking System (AEBS) en de City Brake PRO, samen met de Adaptive Speed Programmer, Queue Assist en ProActive Lane Keeping Assist. Deze elementen vormen de bouwstenen van het autonome rijden van morgen.

Op zowel de IVECO DAILY als de IVECO S-WAY kunnen chauffeurs nu profiteren van het feit dat hun smartphone via Apple Car Play en Android Auto wordt gespiegeld op de 7-inch monitor in het midden van het instrumentenpaneel. Dit is een fantastische manier voor de chauffeur om hun digitale leven aan boord te brengen, ongeacht de omstandigheden.

Voor de nieuwe truck, de IVECO WAY-range, is de cabine volledig opnieuw ontworpen op- en om de chauffeur, met gespecialiseerde ruimtes voor de verschillende fasen tijdens hun transport. Elk detail is zorgvuldig gepland om hen de optimale werkomgeving te bieden. De ergonomische indeling van de bedieningselementen, met name op het stuur, zorgt ervoor dat alle hoofdfuncties binnen handbereik zijn, inclusief die met de bediening van de rijhulpsystemen.

De leefomgeving van de bestuurder is ruim en goed uitgerust, biedt veel opbergvakken en ruime comfortabele stahoogte. Hierdoor kan de chauffeur zich met groot gemak door de cabine heen bewegen. De slaapcabine met zijn speciale bedden is ontworpen voor maximaal comfort, of u nu een pauze neemt of de nacht doorbrengt in het voertuig.

Net als in de IVECO Daily, stelt het nieuwe infotainmentsysteem chauffeurs in staat om hun digitale leven aan boord te brengen, integreert Bluetooth voor handsfree gebruik en audiostreaming, een DAB-radio, spraakherkenning, een navigatiesysteem speciaal ontworpen voor vrachtwagens en een veelvoud van hardware- en softwareverbeteringen, waaronder opties voor cyberbeveiliging.

Met de toepassing MY IVECO EASY WAY kunnen chauffeurs op afstand alle functies in de cabine beheren, van verlichting tot klimaatregeling, ramen tot deurvergrendeling en het infotainmentsysteem.

De chauffeur vormt de kern van alles wat IVECO doet, en het merk verlegt de grenzen van deze aanpak steeds verder terwijl het de IVECO FIT CAB onthult - een exclusief voertuig speciaal ontwikkeld in samenwerking met chauffeurs, fitness-experts en verzekeringsmaatschappijen.

De IVECO FIT CAB is ontworpen om de personal trainer van de chauffeur te zijn, dankzij het brede scala aan beschikbare sportuitrusting. Met deze IVECO FIT CAB kunnen chauffeurs hun eigen fitnesschema toepassen, zelfs wanneer ze ver van huis reizen.

De speciale MAGIRUS-serie, ontwikkeld met de meest vooraanstaande klanten, is ook te zien. Het bevat een reeks elementen van het historische MAGIRUS-merk, die op innovatieve wijze in het concept van de special-edition truck geïntrigeerd zijn om een nog hoger niveau van verfijning te creëren, waarbij de nieuwste technologie wordt gecombineerd met precisietechniek.

Deze twee concepttrucks, speciaal voor Solutrans samengebracht, touren door heel Europa en zijn het onderwerp geweest van diepgaande studies met klanten en chauffeurs. Het doel? Om hun feedback te verzamelen en deze unieke voertuigen naast en om de chauffeur te ontwikkelen.

Zakelijke klanten: van een reactieve tot een proactieve aanpak
De tweede pijler van de IVECO-strategie, gekoppeld aan de commerciële activiteit van haar klanten, heeft geleid tot een nieuwe benadering van connectiviteit aan boord van de IVECO Daily en de IVECO S-WAY, waarbij wordt overgeschakeld van reactief naar proactief. Dit blijkt uit de stand, die dit jaar beschikt over een ruimte die volledig is gewijd aan connectiviteit.
Dankzij deze nieuwe aanpak streeft IVECO opnieuw naar het best mogelijke rendement op de investering in haar voertuigen en een optimale productiviteit voor de transportbedrijven die ze exploiteren.

De IVECO Daily en IVECO WAY-ranges hebben nieuwe niveaus bereikt met de Connectivity Box, gekoppeld aan de Microsoft Azure-cloud, die de operator een indrukwekkend scala aan diensten biedt met een hoge toegevoegde waarde. Het brengt het voertuig in direct contact met de IVECO Control Room, die de gegevens van het aangesloten voertuig in realtime ontvangt en constant bewaakt.

IVECO-specialisten kunnen ook hulp op afstand zonder onderbreking bieden en proactieve diagnostiek en voorspellende planning van onderhoud en services uitvoeren om de beschikbaarheid van het voertuig te maximaliseren en de prestaties te optimaliseren. Met de gegevens die het voertuig in realtime verstrekt, kunnen ook onderhoudsplannen op maat en gepersonaliseerde financieringsaanbiedingen worden aangeboden op basis van het gebruik ervan.

Het voertuig is ook in realtime verbonden met de fleet-managementsystemen om klanten te helpen hun kosten te verlagen dankzij specifieke trucknavigatie, gedetailleerd vloot inzicht, geavanceerde motordiagnostiek en realtime kilometerrapporten. Dankzij deze constante uitwisseling van gegevens tussen het voertuig, het systeem van de klant en de controlekamer kunnen wagenparkbeheerders aanzienlijke kostenbesparingen doorvoeren, terwijl ze tegelijkertijd het brandstofverbruik, de uitvaltijd in verband met onderhoud en de reparatiekosten beheren.

Parallel hieraan zijn deze voertuigen uitgerust met een aantal tools die zijn ontworpen om de energie-efficiëntie van het voertuig te optimaliseren, zoals het evaluatie-instrument voor de rijstijl en adviezen op maat voor brandstofverbruik. Deze nieuwe connectiviteit tool vormt een uitgebreide oplossing die exact voldoet aan de operationele en commerciële behoeften van zijn klanten.

In dezelfde geest heeft IVECO ook de Cx met 12% verlaagd op de IVECO S-WAY, wat resulteerde in een vermindering van het brandstofverbruik met 4%.

Deze nieuwe servicepakketten breiden een reeds rijk aanbod uit en completeren het om de klant gedurende de levenscyclus van zijn voertuig beter te managen. Waaronder het financieren van nieuwe voertuigen of tweedehands voertuigen die zijn gecertificeerd door OK Trucks, dankzij IVECO CAPITAL, tot de afdeling reserveonderdelen.

IVECO: een steeds duurzamere en CO2-neutrale transportpartner
IVECO heeft duurzame ontwikkeling altijd tot een van haar kernwaarden gemaakt. Met deze ervaring van bijna 25 jaar is het merk een leider geworden in transport met lage emissies. Vandaag worden 7 van elke 10 niet-diesel vrachtwagens op Europese wegen gemaakt door IVECO.

2019 bracht een nieuwe uitdaging met zich mee toen de Europese Unie binnen 10 jaar een CO2-reductie voor vrachtwagens van ongeveer 30% wil bewerkstelligen! Om dit doel te bereiken, voert IVECO strategische initiatieven uit, zoals haar onlangs aangekondigde exclusieve samenwerking met Nikola, gericht op het in 2022 op de markt brengen van zware vrachtwagens en die op brandstofcellen in 2023, en ook haar deelname aan de H2 Haul-project, ondersteund door de Europese Commissie, gericht op de ontwikkeling van elektrische vrachtwagens met brandstofcellen. De helft van de vrachtwagens in het project, vier IVECO trekkers en twee vrachtwagens, zullen vanaf begin 2022 over de wegen van Zuid-Frankrijk gaan rijden.

In deze race tegen de opwarming van de aarde moeten alle beschikbare middelen goed worden gebruikt. Elektrische voertuigen op accu’s en brandstofcellen alleen zijn niet voldoende om de energietransitie voor de wegtransportsector snel te laten verlopen. Daarom blijft IVECO CNG- en LNG-voertuigen ontwikkelen met de IVECO Natural Power-ranges.

Op het snijvlak van aardgasoplossingen vertaalt IVECO's expertise zich in indrukwekkende statistieken. Het merk heeft nu 50.000 aardgasmotoren en 35.000 aardgasvoertuigen geproduceerd.

Wat betreft het goederenvervoer over de weg, is de energietransitie bijna uitsluitend gerealiseerd door voertuigen op aardgas. Nogmaals, dit jaar wordt 98,3% van de niet-diesel vrachtwagens die in Europa zijn geregistreerd op aardgas aangedreven en moeten de registraties van CNG- en LNG-vrachtwagens eind 2019 6500 eenheden zijn. Dit aantal is drie keer het totaal vanaf 2017, en een stijging van 90% ten opzichte van vorig jaar!

Deze sterke groei is mogelijk gemaakt door verschillende positieve factoren:
• De commercialisering van nieuwe krachtige voertuigen zoals de Stralis NP460, die meteen een bestseller werd voor IVECO en op de markt in het algemeen;
• De ontwikkeling van een betrouwbaar distributienetwerk voor CNG en LNG: meer dan 630 tankpunten zijn nu beschikbaar voor chauffeurs in heel Europa;
• En ten slotte, de belastingtechnische ondersteuning in Duitsland en Polen, twee belangrijke landen voor het goederenvervoer over de weg.

In 2020 zal de vraag naar aardgas voertuigen in Europa blijven groeien, dankzij de ingebruikname van 200 nieuwe NGV-stations en de ontwikkeling van nieuwe sectoren.

Op de IVECO-stand is de aanwezigheid van Shell, die hoopt een veel groter netwerk van LNG-stations in Europa te bieden en dat in het voorjaar van 2020 zijn eerste Franse station in de regio Lyon zal openen, een verder bewijs van het vertrouwen in de ontwikkeling van deze nieuwe energiebron.

IVECO heeft van zijn kant al oplossingen ontwikkeld om te voldoen aan de hoge vraag die van deze sectoren wordt verwacht:
• Voor het vervoer van brandstof en andere VLG goederen is de S-WAY ADR-trekker voorzien van een unieke combinatie met LNG-tanks die voldoende ruimte bieden om elk type compressor of pomp te installeren, terwijl de beste autonomie op de markt wordt gegarandeerd.
• Voor de bouwsector is de CNG-versie van de X-WAY NP-trekker ontworpen voor veeleisende kipper activiteiten, met een 7,7 mm versterkt chassis, grote bodemvrijheid en ruimte om een ​​hydraulische tank in de wielbasis te huisvesten, terwijl hij een CNG-capaciteit van 1052 ltr heeft. De grootste op de markt. Deze vrachtwagen is de perfecte oplossing voor infrastructuurprojecten in lage-emissiezones, zoals de Grand Paris Express-treinlijnen, en voor elk ander bouwproject dat een lage CO2-voetafdruk vereist.
• Op de IVECO stand buiten zijn ook twee X-WAY CNG-betonmixers te zien. Eén is voorzien van hydraulische bedieningselementen; de andere, uitgerust met een elektromotor, is een hybride model met accu’s die worden opgeladen tijdens het rijden, waardoor de mixer kan worden gebruikt in zeer emissiearme zones. Deze twee modellen zijn eigendom van- en worden geëxploiteerd door Perrenot. Dit is weer een voorbeeld van een uitzonderlijk succesvolle samenwerking die gezamenlijk met dit bedrijf wordt ondernomen, dankzij zijn resoluut toekomstgerichte aanpak.
• De IVECO stand buiten beschikt ook over een Eurocargo CNG uitgerust met koellaadbak en Carrier Supra CNG-koelunit. Een uiterst succesvolle combinatie in de Franse markt.

Het uitstekende comfort van de nieuwe IVECO S-WAY-cabine wordt nog verder verbeterd door de NP-modellen (Natural Power) met hun stille motoren in te zetten. De S-WAY en X-WAY LNG zullen binnenkort worden uitgerust met de 4e generatie Charts-tanks, die een aantal belangrijke verbeteringen bieden:
• Radiaal geplaatste kleppen voor een betere ergonomie en foutloos bijvullen;
• Een nieuwe, uiterst nauwkeurige brandstofmeter;
• Een extra capaciteit van 10% op verlaagde tractoren om hun actieradius op 1.300 km te brengen.

Ten slotte zijn ook twee nieuwe, buitengewoon innovatieve voertuigen op basis van de IVECO DAILY Natural Power-range te zien op de stand:
• De eerste, een 3,5t bestelwagen met dubbele temperatuur controle in de laadruimte ontworpen voor de Casino-groep, illustreert de noodzaak om het milieu te beschermen tijdens stedelijke leveringen, aangedreven door de sterke groei van e-commerce. De eerste bestelling van Casino van 90 eenheden is slechts het begin van een gloednieuwe ontwikkeling voor de Daily NP.
• De tweede is een grote stap voorwaarts in termen van de veelzijdigheid van de Daily-reeks. Dankzij de vijf extra tanks aan de achterkant van de cabine is het bereik van de 7-tons Daily NP 7 verdubbeld! Het is nu mogelijk om tot 600 km te vervoeren met ongelimiteerd respect voor het milieu.

IVECO Natural Power-technologie biedt indrukwekkende resultaten, met roetdeeltjes niveaus dicht bij nul, NO2-uitstoot verminderd met 90% en een koolstofvoetafdruk verminderd tot 95% dankzij het gebruik van bio-methaan. De productie van bio-methaan en het gebruik ervan als brandstof voor voertuigen op aardgas is iets dat ook in een aantal Europese landen sterk groeit.

Hierdoor zal uiteindelijk de CO2-uitstoot van tankwagens op aardgas in deze landen automatisch worden verminderd. In Duitsland, Frankrijk en Zwitserland kan een IVECO S-WAY CNG bijvoorbeeld in 2020 CO2-reducties realiseren die dicht bij de doelstelling liggen die door de Europese Unie zijn gesteld voor 2030. Hetzelfde tanken van vrachtwagens in Zweden, IJsland, Denemarken of Nederland zal bijna CO2-neutraal zijn, de doelstelling van de Europese Unie voor 2050!

Zoals u duidelijk kunt zien, zijn maatwerk, rendement op investering en duurzaam transport nu de sleutelwoorden voor IVECO, voor producten en diensten die steeds ergonomischer worden en meer gericht zijn op de klant, concurrerender en vriendelijker voor het milieu, maar ook effectiever, bij het vooruitstrevend zijn in technologie en gericht op de toekomst.

IVECO
IVECO is een merk van CNH Industrial N.V., een wereldleider in kapitaalgoederen genoteerd aan de New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) en aan de Mercato Telematico Azionario van de Borsa Italiana (MI: CNHI). IVECO ontwerpt, produceert en verkoopt een breed scala aan lichte, middelzware en zware bedrijfsvoertuigen, terreinwagens en voertuigen voor toepassingen zoals off-road missies.
Het brede assortiment van het merk omvat de Daily, een voertuig dat het 3,3 tot 7,2 ton voertuiggewichtssegment bestrijkt, de Eurocargo van 6 - 19 ton, de Trakker (bestemd voor off-road missies) en de Stralis, beide meer dan 16 ton. Daarnaast bouwt het merk IVECO Astra terreinwagens, starre en gelede dumpers en speciale voertuigen.

IVECO heeft wereldwijd bijna 21.000 werknemers in dienst. Het beheert productielocaties in 7 landen in Europa, Azië, Afrika, Oceanië en Latijns-Amerika, waar het voertuigen produceert met de nieuwste geavanceerde technologieën. 4.200 verkoop- en servicepunten in meer dan 160 landen garanderen technische ondersteuning overal waar een IVECO-voertuig aan het werk is.

Voor meer informatie over IVECO: www.iveco.com
Voor meer informatie over CNH Industrial: www.cnhindustrial.com.