OSC competitie “De Beste Vaklui rijden bij . . . “

L.S.

Het heeft even geduurd voor we de planning van de OSC competitie “De Beste Vaklui rijden bij . . . “ voor 2014 rond hadden.
Intussen hebben we alles op een rijtje en is er een leuke (internationale) aanvulling gekomen, waarover later meer.

Op 20 september is het zo ver als we in Hengelo starten tijdens GerritsV-8 dag.
Natuurlijk zijn er de oude vertrouwde gezichten en bedrijven maar ook hebben we weer een aantal nieuwe bedrijven in de gelederen.
Nieuwe opdrachten wisselen af met oude vertrouwde manoeuvreer opdrachten en we gaan er alles aan doen om ook het zuinig rijden door te laten gaan. Aan het eind van de dag geven we de eretitel “De Beste Vaklui rijden bij . . .” plus de machtige wisseltrofee aan het winnende bedrijf.

Daarna krijgen de beste 4 teams een uitnodiging om op 27 september mee te doen aan de interland Nederland – Duitsland. Gewoon een wedstrijd van De Beste Vaklui maar dan internationaal.

TimoCom en O.S.C. presenteren de droomfinale: Nederland - Duitsland

Allemaal hebben we uitgekeken naar de droomfinale Duitsland-Nederland, helaas mocht het niet zo zijn. Nu is er echter, door de samenwerking van TimoCom en OSC, een mogelijkheid om deze finale toch te beleven. Onder de titel Best European Transport Teams zullen 11 Duitse vrachtwagenchauffeurs de strijd aan gaan met 11 Nederlandse collega’s. Niet met een voetbal maar een strijd op gebied van vakkennis en ervaring.
Naast deze spannende clash kunt u in het centrum van Dronten kijken naar radiografische en historische vrachtwagens, Parijs-Dakar voertuigen, tractor pulling, een braderie en kinderactiviteiten. In een podiumtrailer zullen artiesten een feestelijke sfeer oproepen.

Nu kun je rustig de hele familie meenemen want de wedstrijd is in het hartje van Dronten en er zijn allerlei activiteiten om de wedstrijd.

In het voorjaar van 2015 zal de return plaats vinden in Duitsland, daar zullen ook teams aanwezig zijn uit Frankrijk, België, en Denemarken.
Bedoeling is te komen tot een groot Europees kampioenschap waarbij iedereen kan zien dat chauffeur een vak is en een goed chauffeur een vakman.