DAS koerier koopt vier nieuwe Scania’s

“Wij rijden graag met het nieuwste model”


Directeur Jos Das van DAS koerier: “Stilstand is bij ons geen optie, dus moet je voor 100 procent op je dealer kunnen vertrouwen. Maar we kozen ook voor Scania omdat wij graag met het nieuwste rijden. Scania heeft op dit moment zowel het nieuwste model als de nieuwste techniek.”
Breda, 31 juli 2018

DAS koerier in Veldhoven kocht recent vier nieuwe Scania’s. Directeur Jos Das koos daarbij bewust voor Scania. “Dat heeft zeker te maken met de goede relatie met de dealer in Eindhoven. Je koopt tegenwoordig niet zozeer een truck, maar een compleet systeem. Stilstand is bij ons geen optie dus moet je voor 100 procent op je dealer kunnen vertrouwen. Maar we kozen ook voor Scania omdat wij graag met het nieuwste rijden. Scania heeft op dit moment zowel het nieuwste model als de nieuwste techniek.”

DAS koerier vervoert binnen de Benelux eigenlijk alles wat opdrachtgevers liever niet met een reguliere transporteur willen meegeven. “Deels gaat het daarbij om échte spoedzendingen omdat er ergens in de logistieke keten van de opdrachtgever iets niet helemaal goed gegaan is,” vertelt Jos Das. “Deels rijden wij ook met bijzondere apparatuur, hele dure machines of buitenmaatse lading voor de petrochemische industrie zoals buizen. Een ander kenmerk is, dat wij zeer geregeld met ons materieel op plaatsen zitten waar je eigenlijk met een truck helemaal niet wilt zijn.”

Vandaar dat Jos bij de aanschaf van zijn vier nieuwe vrachtwagens heel bewust gezocht heeft naar een goede mix tussen wendbaarheid, goed zicht rondom en voldoende comfort voor de chauffeur om moeiteloos met zijn truck door de hele Benelux te rijden. “De keuze viel bij ons op drie bakwagens met de nieuwe P-dagcabine en de nieuwe zeven liter 250 pk motor en één NGS G410 trekker met een slaapcabine voor het iets zwaardere werk. “Hoewel koeriersdiensten en brandstofverbruik niet noodzakelijkerwijs samen hoeven te gaan, letten wij wel degelijk op het verbruik. Dat aangaande zijn wij heel tevreden over de 410 pk SCR-only motor en hebben wij hoge verwachtingen van de nieuwe zevenliter motoren. Verder vind ik de nieuwe P-cabine heel mooi. Je geeft je chauffeur een echte truck die toch compact genoeg is om ook bijvoorbeeld in de Amsterdamse binnenstad uit de voeten te kunnen. Dankzij de CP17 cabine heb je toch voldoende ruimte achter je stoel en dat is bij ons wel belangrijk omdat wij veel lading hebben die heel secuur vastgezet moet kunnen worden. Dat betekent altijd een extra vracht dekens en spanbanden en die moeten ook ergens heen.”

Om aan de eisen van het goed vastzetten van de lading te kunnen voldoen, liet Das speciale laadbakken ontwerpen met één vaste wand en één schuifzeil. “Dat geeft voldoende mogelijkheden om alles goed te sjorren en toch de mogelijkheid om over een grote lengte bijvoorbeeld snel buizen te kunnen laden. Onze G410 staat normaal gesproken voor een twee-assige dichte trailer met een gestuurde as. Daarmee kunnen we ook goed manoeuvreren als nodig is en tegelijkertijd is de G-cabine ruim genoeg om eventueel ook een keer in te overnachten. Niet dat dat veel voorkomt. Maar soms moeten onze chauffeurs écht midden in de nacht weg en zit er tussen de adressen een paar uur wachttijd. Dan is het wel fijn als ze even kunnen gaan liggen.”

De nieuwe Scania’s zijn verder uitgevoerd met sideskirts, regensensor, een koelkastje, een LED pakket, premiumstoel en het grote even inch multimediascherm met navigatie en DAB+ radio.

Over Scania
logo ScaniaDeScania is een toonaangevende producent van zware bedrijfsauto’s, bussen en industrie- en scheepsmotoren. In Nederland telt de Scania-organisatie ca. 2.500 medewerkers verdeeld over de fabriek in Zwolle en 50 verkoop- en servicevestigingen door heel Nederland. De fabriek in Zwolle is de grootste Scaniafabriek ter wereld onderneming telt wereldwijd bijna 41.000 medewerkers, heeft meerdere fabrieken in Europa en Latijns Amerika en is vertegenwoordigd in meer dan 100 landen. In 2014 bedroeg de totale gefactureerde omzet SEK 92 miljard en was de nettowinst SEK 8,7 miljard.