Gemeente Zaltbommel kiest voor FUSO Canter

20 maart 2018

  • Vijf FUSO Canters voor de gemeente Zaltbommel
  • Drie Canters 3S13 met smalle cabine en twee Canters 3C13 met brede comfortcabine verrijken straatbeeld Zaltbommel

Onlangs werden de eerste FUSO trucks in gebruik genomen door de gemeente Zaltbommel. Na een openbare aanbesteding kwam de Canter als winnaar uit de bus, waarna Rüttchen Automotive de eerste vijf voertuigen afleverde. De oranje Canters vervangen de oude voertuigen en zullen worden ingezet bij de dagelijkse werkzaamheden van de gemeente.

Flexibele FUSO
Voor de medewerkers van de gemeente Zaltbommel is het de eerste kennismaking met de trucks van FUSO. “Wij kwamen een paar jaar geleden op een beurs in aanraking met de FUSO Canter en waren meteen onder de indruk van de kleine draaicirkel en de smalle cabine,” vertelt Robbert Bogerd, technisch adviseur van de gemeente Zaltbommel. “Omdat we steeds vaker gemeentelijke werkzaamheden uitbesteden, beschikken we over een klein wagenpark. Mochten er zich calamiteiten voordoen dan zijn deze nieuwe Canters flexibel inzetbaar.” Naast multifunctionaliteit was betrouwbaarheid doorslaggevend bij de keuze voor de vijf voertuigen van FUSO. De drie 3S13 Canters met 2800 wielbasis en de smalle (170 centimeter brede) cabine en twee 3C13 Canters met 3400 wielbasis en brede comfortcabine worden ingezet bij de dagelijkse werkzaamheden van de gemeente Zaltbommel zoals snoeiwerkzaamheden en afvalwerking. De FUSO Canters zijn voorzien van zuinige Euro 6 motoren, daarmee passen ze perfect in het huidige beleid van gemeente, die net als iedere andere plaats in Nederland moet voldoen aan strenge normen ten aanzien van CO2-uitstoot. Met de aanschaf van de nieuwe Canters doet de gemeente een grote stap in de goede richting om niet alleen het milieu te sparen maar ook de luchtkwaliteit in binnenstedelijk gebied zo schoon mogelijk te houden.

Alles onder een dak
Overigens leverde FUSO dealer Rüttchen niet alleen de trucks, maar droegen ze ook zorg voor de op- en afbouw van de drie 3S13’s en de twee 3C13’s. Volgens het zogenaamde one-stop-shopping werden de trucks afgeleverd met eenzijdige kipperopbouw, kraan, open laadbak en veel extra’s zoals waarschuwingsborden, flitsers en verlichtingsbalken.