Fleetboard vertegenwoordigt Mercedes-Benz Trucks op ICT & Logistiek

30 november 2017

  • Fleetboard informeert bezoekers over de telematica-oplossingen van Mercedes-Benz Trucks
  • Veel aandacht voor de mogelijkheden van Fleetboard als open platform

Fleetboard is dit jaar voor het eerst aanwezig tijdens de beurs ICT & Logistiek die tot en met donderdag 30 november plaatsvindt in de Jaarbeurs Utrecht. Op stand 03. B10 staat Fleetboard klaar om bezoekers de veelzijdige mogelijkheden van dit telematicasysteem te laten zien.

Open platform
In 2018 zal Fleetboard naast de bestaande services zoals Voertuigmanagement, Transportmanagement en Timemanagement een nog hogere mate van connectiviteit bieden door de lancering van de Fleetboard Store. In de Fleetboard Store zijn allerlei logistiek gerelateerde apps verkrijgbaar. Naast de apps die Fleetboard aanbiedt, zijn er ook apps van andere toeleveranciers en dienstverleners verkrijgbaar. Het Fleetboard Developer Portal geeft ontwikkelaars, partners en klanten namelijk de mogelijkheid hun apps aan te bieden in de Fleetboard Store. Daarmee zijn deze apps, die het dagelijks leven van chauffeurs, wagenparkbeheerders en transportondernemers makkelijker moeten maken, beschikbaar voor een groot aantal gebruikers. Daarnaast biedt de Fleetboard Store app-ontwikkelaars de mogelijkheid live gegevens van een voertuiginterface in de truck te integreren in hun oplossingen. Daarbij controleert Fleetboard of de app voldoet aan veiligheid en kwaliteit.

Mercedes-Benz Uptime
Mercedes-Benz Uptime is de nieuwste connectiviteitsservice van Mercedes-Benz Trucks. Door de chauffeur, de wagenparkbeheerder en de dealer efficiënt met elkaar te verbinden, blijft de truck maximaal inzetbaar. Mercedes-Benz Uptime maakt daarbij gebruik van de reeds beschikbare digitale voertuigdata en controleert alle systemen van het voertuig realtime via het nieuwe Fleetboard Truck Data Center. Wanneer de sensoren in een vroeg stadium een afwijking opmerken, wordt de vrachtwagen afhankelijk van de ernst van de storing naar de dichtstbijzijnde werkplaats langs de route van de truck gestuurd. Storingen die minder acuut zijn, kunnen efficiënt worden ingepland bij de thuisdealer of bij een andere Mercedes-Benz werkplaats. Het systeem identificeert ook gegevens die kleine reparaties of onderhoud detecteren. Deze informatie komt direct binnen via het Uptime-portal waarna klanten zelf de nodige acties kunnen uitvoeren.