Scania introduceert nieuw truckprogramma

23 augustus 2016

  • Tien jaar onderzoek en ontwikkeling, SEK 20 miljard in investeringen.
  • Meer dan 10 miljoen km aan testritten.
  • Wereldwijde lancering in vijf fasen over een periode van 18 maanden.
  • 40.000 klanten zullen worden uitgenodigd om het truckprogramma van Scania persoonlijk te ervaren in Södertälje.
  • Een sterke focus op rendabiliteit voor de klant door transportoplossingen op maat in de vorm van duurzame producten en diensten.
  • De nieuwe trucks verbruiken gemiddeld 5% minder brandstof.
  • Het hele gamma van Scania tilt de term ‘premium’ zoals de markt deze kent, tot ongekende hoogte.

Scania stelt een nieuw gamma trucks voor, het resultaat van tien jaar onderzoek en ontwikkeling, met investeringen in de grootte van SEK 20 miljard. Met het nieuwe gamma breidt Scania zijn aanbod verder uit en kan de fabrikant dankzij zijn unieke, modulaire systeem meer capaciteiten, connectiviteit en een compleet pakket productiviteitsverhogende diensten aanbieden, evenals duurzame transportoplossingen op maat van elk type klant in de bijzonder competitieve transportsector. De belofte luidt dat de klanten van Scania hun werk altijd op de meest duurzame en rendabele manier zullen kunnen uitvoeren, in welke sector of toepassingsgebied ook.

"Dit is ongetwijfeld de grootste investering in het 125-jarige bestaan van Scania”, aldus Henrik Henriksson, President en CEO van Scania. "Mijn collega’s en ik zijn ontzettend trots deze producten en diensten te kunnen voorstellen. Ze zijn hun tijd vooruit en hun effect op de marktpositie van Scania zal ongetwijfeld niet op zich laten wachten.”

"Vandaag lanceren we niet alleen een nieuwe serie trucks, maar ook een uniek en doordacht programma duurzame oplossingen in de vorm van producten en diensten die niemand anders in de sector ons ooit heeft voorgedaan – dat durf ik met zekerheid te stellen. We concentreren ons krachtig op onze hoofdtaak: onze klanten de nodige instrumenten aanreiken om maximaal rendement te halen in de enige business die voor hen echt telt, namelijk hun eigen business!”

De nieuwe generatie trucks van Scania is het resultaat van tien jaar onderzoek en ontwikkeling. Ze biedt de allernieuwste vooruitgang in automotive-technologie voor zware trucks. Samen met de aanvullende diensten heeft Scania de meest rendabele oplossing in petto, voor werkelijk alle transporteurs.

De productie van de nieuwe trucks start nu meteen in de eindmontagevestiging van Scania in Södertälje. In eerste instantie zal het zwaartepunt bij voertuigen en diensten voor langeafstandsvervoer liggen, maar er zullen constant nieuwe opties worden geïntroduceerd naarmate er meer fabrieken van Scania over gaan en er bijkomende opties verschijnen.

"Achter deze introductie zit jarenlang onderzoek en ontwikkeling van onze ingenieurs", benadrukt Henrik Henriksson, President en CEO van Scania.
"De meest in het oog springende nieuwigheid zijn natuurlijk de cabines, maar de echte innovatie is dat we nu nieuwe technologieën, diensten en kennis aanbieden, waarmee onze klanten gemakkelijker een overzicht van hun kosten en inkomsten kunnen krijgen. Ons doel is dat onze klanten duurzaam rendement halen, ongeacht de aard van de opdracht of de omstandigheden waarin ze werken: de constante factor is de voertuigen. Scania speelt hierop in met kwaliteit, toegankelijkheid en een breed gamma aan fysieke of onlinediensten. Ons nieuwe producten- en dienstenaanbod geeft de term ‘premium’ in de truckindustrie een nieuwe betekenis."

De nieuwe generatie trucks van Scania verbruikt gemiddeld 5% minder brandstof dankzij de verder verbeterde aandrijflijnen en geavanceerde aerodynamische oplossingen.

Scania lanceert zijn nieuwe gamma in meerdere fasen, met een duidelijke focus op bepaalde klantsegmenten en volgens een zorgvuldig uitgekiend schema. Na de eerste onthulling in Europa zullen de introducties doorgaan met meer opties voor de klanten. Het hele proces wordt afgerond met de gelijktijdige lancering op markten buiten Europa in een periode van 18 maanden. Een van de meest in het oog springende verbeteringen die Scania voorstelt, is de vermindering met 5% van het dieselgebruik dankzij factoren zoals verbeterde aandrijflijnen en een betere aerodynamica.

Het doel is in het kader van de lanceringen minstens 40.000 klanten en potentiële klanten zelf een testrit te laten maken met de nieuwe voertuigen en hen kennis te laten maken met het volledige aanbod van Scania. Hierbij wordt werkelijk niets over het hoofd wordt gezien, van optimalisering van de duurzaamheid tot financiering, verzekeringen en onderhoud. Andere kanalen zijn onlinecommunicatie, de media en de zowat 1.700 dealers van Scania in meer dan 100 landen. De onthulling vindt plaats vanavond in Parijs, live voor zo’n 1.500 speciale gasten en online voor de rest van de wereld.

Download Informatie exterieur

Download Informaie interieur

Download Informatie aandrijflijn

Download Informatie veiligheid

Download Informatie dienstenaanbod

Download Informatie diensten en contracten

Download Informatie partnership

 

 

Over Scania
logo ScaniaDeScania is een toonaangevende producent van zware bedrijfsauto’s, bussen en industrie- en scheepsmotoren. In Nederland telt de Scania-organisatie ca. 2.500 medewerkers verdeeld over de fabriek in Zwolle en 50 verkoop- en servicevestigingen door heel Nederland. De fabriek in Zwolle is de grootste Scaniafabriek ter wereld onderneming telt wereldwijd bijna 41.000 medewerkers, heeft meerdere fabrieken in Europa en Latijns Amerika en is vertegenwoordigd in meer dan 100 landen. In 2014 bedroeg de totale gefactureerde omzet SEK 92 miljard en was de nettowinst SEK 8,7 miljard.