Mijlpaal met 150ste Scania voor Millenaar & Van Schaik

Vier nieuwe G 410 SCR-only vijfassige asfalttrucks


(v.l.n.r. Cor Millenaar, Ron Millenaar, Dick Millenaar, Cor de Mooy(Scania) Ad Hoefkens, Dirk-Jan van Schaik, Millenaar Senior en John Ruigrok (Scania))
Breda, 4 augustus 2016

Millenaar & Van Schaik Transport in Oude Meer vierde recent een belangrijke mijlpaal in hun relatie met de Scania organisatie. Eén van de vier G410 SCR-only vijfassige asfaltvoertuigen is de 150ste Scania die het bedrijf kocht.

De 150ste Scania maakt deel uit van een batch van vijf: vier vijfassige 410 pk 10x4 asfaltkippers met een hefbare gestuurde naloopas en de G-dagcabine en één 8x2 410 SCR-only uitgerust
een P-cabine met een lage instap.
Van alle asfaltkippers bij Millenaar & van Schaik zijn er 6 uitgerust met een bandlossysteem.
“Die zetten we in bij het werk waar we niet kunnen kiepen zoals in tunnels,” vertelt Millenaar.
“Dat gaat weliswaar iets langzamer dan kiepen, maar toch altijd nog binnen drie minuten. We zijn met deze service redelijk uniek. Want in heel Nederland zijn er maar 12 voertuigen die dat kunnen, waarvan er dus zes bij ons rijden. Samen met de uiterst korte draaicirkel dankzij de drie sturende assen, hebben wij met deze 10x4 en 8x4 Scania’s een bijzonder veelzijdig inzetbaar voertuig.”


Mijlpaal met 150ste Scania voor Millenaar & Van Schaik. Millenaar: “Dan hebben wij nog steeds meer dan genoeg redenen om Scania’s te blijven kopen. Niet in de laatste plaats omdat die 410 pk motor bij ons in de praktijk heel zuinig blijkt.”
.“De tijd gaat snel,” blikt Millenaar terug op alweer de 150ste Scania. “Ongeveer 75 procent van ons wagenpark is Scania. Dat begon in 1969 met de aanschaf van 4 stuks LS85 asfaltkipper.
Niet meer te vergelijken met waar we nu mee rijden. Sowieso gaat het hard. In 2006 kochten we onze 100ste Scania. Dat was ook een 10x4. En we hebben ook nog steeds een 141. Die hebben we helemaal gerestaureerd.” Een 142/143 en een 144 staan in opslag om hetzelfde in de toekomst te ondergaan.

De trucks worden de laatste jaren gekocht via de Scaniadealer in Uithoorn. “We hebben heel goede ervaringen met het merk,” vertelt Millenaar. “Wij zijn er destijds mee begonnen omdat Scania heel onderscheidend was van de rest. “De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik de verschillen tegenwoordig iets kleiner vind worden. Maar als bedrijf kijk je niet alleen naar de trucks, maar naar de hele organisatie. En dan hebben wij nog steeds meer dan genoeg redenen om Scania’s te blijven kopen. Niet in de laatste plaats omdat die 410 pk motor bij ons in de praktijk heel zuinig blijkt.”

Millenaar & Van Schaik is de grootste vervoerder in Nederland op het gebied van asfalttransport. “Of het nu gaat om een groot, complex wegenbouwproject of een kleinere opdracht, wij zorgen er altijd voor dat wegenbouwers krijgen wat ze nodig hebben,” onderstreept Millenaar. “Wie zien het als onze taak om te ontzorgen en daar hebben wij een breed scala aan diensten voor.” Naast asfalt richt Millenaar & Van Schaik Transport zich ook op handel en het vervoer van andere wegenbouw gerelateerde producten zoals korrelpuin, freesasfalt, grond en zand. “Wij zitten in een seizoensgebonden markt. ’s Winters wordt er niet aan de wegen gewerkt,” geeft Millenaar toelichting op de activiteiten binnen het bedrijf. “Dus moeten we in de maanden dat er wél gewerkt kan worden, ons materieel optimaal in kunnen zetten. Dat kan alleen als je voor 100 procent kunt vertrouwen op je trucks en de organisatie die daar achter zit.”

Over Scania
logo ScaniaDeScania is een toonaangevende producent van zware bedrijfsauto’s, bussen en industrie- en scheepsmotoren. In Nederland telt de Scania-organisatie ca. 2.500 medewerkers verdeeld over de fabriek in Zwolle en 50 verkoop- en servicevestigingen door heel Nederland. De fabriek in Zwolle is de grootste Scaniafabriek ter wereld onderneming telt wereldwijd bijna 41.000 medewerkers, heeft meerdere fabrieken in Europa en Latijns Amerika en is vertegenwoordigd in meer dan 100 landen. In 2014 bedroeg de totale gefactureerde omzet SEK 92 miljard en was de nettowinst SEK 8,7 miljard.